Brow & Lash Gel

definition and natural hold

Holding its shape: Brow & Lash Gel.

This versatile transparent gel can be used as a care product or make-up component. It helps you shape your eyelashes and eyebrows and gives them a natural shine. You can use our Brow & Lash Gel as a base for your mascara, or apply the make-up first and then fix it with the transparent gel.



Colours / Dr. Hauschka Brow & Lash Gel

Transparent

Find out more
Dr. Hauschka Brow & Lash Gel: for dramatic brows and lashes
Community Favorite
Brow & Lash Gel
Brow & Lash Gel natural cosmetics
Dr. Hauschka Brow & Lash Gel
Black tea - Camellia sinensis
Dr. Hauschka Brow & Lash Gel
Dr. Hauschka Brow & Lash Gel
Dr. Hauschka Brow & Lash Gel
Price €15.50

including VAT, plus any possible shipping costs

Delivery time appr. 2-3 working days

Content   6 ml
420005933

Color: 00 translucent

Quantity:
Retailer search
Description

Intensify: This transparent gel shapes and fixes eyelashes and eyebrows to intensify the effect of all mascaras.

The formulation of nourishing botanical ingredients such as neem and eyebright nourishes lashes and eyebrows.

Ingredients

Water (Aqua), Alcohol, Sorbitol, Glycerin, Chondrus Crispus Extract, Melia Azadirachta Leaf Extract, Camellia Sinensis Leaf Extract, Hectorite, Euphrasia Officinalis Extract, Fragrance (Parfum)*, Limonene*, Citronellol*, Coumarin*, Geraniol*, Linalool*, Citral*, Silk (Serica) Powder, Xanthan Gum.

*from natural essential oils

Quality


Usage

Apply sparingly to define eyelashes and/or eyebrows as desired. Can also be used as an eyebrow definer or as a base for Mascara.

Sustainability
  • 100 % CO₂-neutral operations at our head office in Eckwälden. Unavoidable CO₂ emissions are offset through atmosfair.
  • More than 80 % of our plant-based raw materials are organically cultivated. Genuine, strictly certified organic farming protects our waters, strengthens the fertility of the soil and supports biodiversity.
  • 70 % of our fresh plants are regionally sourced. The short transport distances are better for both the quality of the raw materials and the environment.
  • Good for the skin, good for the world: We are invest in raw materials partnerships all around the world, providing interest-free loans and enabling local farmers to pay fair wages.
  • Our packaging goals: 1. Product protection; 2. Material savings; 3. Recyclability; 4. Use of recycled materials.

 

Packaging materials and recycling code.

Secondary packaging.
Folding box. 100 % recycled material. Blue Angel-certified (PCR).

Seal.
KPlastic. Conversion to 100% recycled material (PCR) is underway.

Primary packaging.
Plastic. Conversion to 100% recycled material (PCR) is underway.

 

General recycling information.

  • Do not rinse out packaging like bottles, containers and tubes.
  • Unscrew/remove the lid/seal.
  • Enter all packaging components into the designated recyclable materials cycle – i.e., glass in the glass bin, paper and cardboard in the paper bin, and plastic, pumps, metal and composite materials in the recyclable waste bin (the yellow bin in Germany).

More on the topic of packaging

Friendship pays off
  • Valuable loyalty points with every purchase
  • Many extra points through special offers
  • Free shipping order
  • birthday present
  • Invitation to exclusive events
  • Many more advantages

Our friendship costs nothing

Register right here with Dr. Hauschka Friends

  EMPFOHLEN VON GIA (@GIA.GIANNINA)
 
 EMPFOHLEN VON GIA (@GIA.GIANNINA)
 EMPFOHLEN VON GIA (@GIA.GIANNINA)
 EMPFOHLEN VON GIA (@GIA.GIANNINA)
Dr. Hauschka Product Consultancy

For questions regarding Dr. Hauschka Skin Care products and their usage
Phone +49 7164 930-55006
Monday to Friday from 8 a.m. to 5 p.m.

This goes well with it
11 Ratings & experiences
March 2024

Wertvoll , meine Wimpern sind glücklich

Was this review helpful?

0 Vote/s   0 Vote/s
January 2024

Für die Augenbrauen

Ich bin sehr zufrieden mit dem Brow & Lash Gel. Es zähmt meine Augenbrauen tagsüber. Bei ähnlichen Produkten anderer Hersteller haben sich immer recht bald weiße "Futzelchen" gebildet, die sehr hässlich aussehen. Den Effekt hatte ich mit dem Gel von Dr. Hauschka nur als ich es einmal für die Wimpern verwendet habe, die Augenbraun sehen bis Abends top aus.

Was this review helpful?

0 Vote/s   0 Vote/s
November 2023

Augenbrauengel

Meine Augenbrauen werden durch das Gel trocken.

Was this review helpful?

1 Vote/s   0 Vote/s
Dr. Hauschka Team 30 Nov 2023

Vielen Dank für Ihr Feedback. Sollten die Augenbrauen eine zusätzliche Pflege benötigen, empfehlen wir vor dem Verwenden des Brow & Lash Gels, z.B. den Augenbalsam auch in diesem Bereich dünn aufzutragen.

September 2023

Leider

Die Konsistenz und das Auftragen sind sehr gut. Leider fixiert dieses Gel die Augenbrauen nicht in ihrer Form und es fängt an unschön auszuflocken und es hängen dann milchige Flusen in den Brauen.
Ist für mich undenkbar, ich habe es weiterverschenkt und würde es nicht mehr wieder kaufen. Sehr schade, ich mag Hauschka Produkte sehr.

Was this review helpful?

1 Vote/s   1 Vote/s
Dr. Hauschka Team 2 Oct 2023

Wir empfehlen das Brow & Lash Gel sparsam aufzutragen. Das Bürstchen vor dem Auftragen gut am Flaschenrand oder alternativ an einem Kosmetiktuch abstreifen, damit es nicht zu viel Substanz enthält, um so eine Flusenbildung zu verhindern

September 2022

Tut was es soll und das ganz ohne Chemie. Klasse!

Perfekt zum Formen von Wimpern und Augenbrauen. Hält den ganzen Tag. Und das mit Pflege-Effekt statt Chemie. Wunderbar!

Was this review helpful?

2 Vote/s   0 Vote/s
April 2022

Angenehm unauffällig

Das Gel lässt sich gut auftragen, ich benutze es, wie der Name schon vorschlägt, für die Brauen und die Wimpern. Da ich selten meine Wimpern tusche, gibt das Gel genau den richtigen Glanz und pflegt die Wimpern.

Was this review helpful?

3 Vote/s   0 Vote/s
February 2022

Sehr gut

Wunderschönes Produkt

Was this review helpful?

3 Vote/s   0 Vote/s
January 2022

Empfehlenswert!

Ich nutze das Lash Gel nur für die Augenbrauen - für die Wimpern ist es meinem Geschmack nach "zu schwach". Für die Augenbrauen ist es perfekt! Die Augenbrauen sind fixiert und es hält den ganzen Tag. Das Produkt ist so fein, man sieht es überhaupt nicht. Genauso soll es für die Augenbrauen auch sein, finde ich. Ich kann das Produkt für die Augenbrauen nur empfehlen.

Was this review helpful?

1 Vote/s   0 Vote/s
September 2021

Gute Produkte - wenig zum Ausprobieren

Gerne würde ich mal über das Wochenende oder auf Dienstreisen das eine oder andere ausprobieren. Leider gibt’s aber immer nur die mit wenig Inhalt gefüllten Tütchen. Als Stammkundin müsste doch da mal ein bisschen mehr drin sein. Das machen andere Firmen, z. B. mit Bonus auch.

Was this review helpful?

0 Vote/s   0 Vote/s
Dr. Hauschka Team 17 Sep 2021

Vielen Dank für Ihre Bewertung. Ihren Wunsch, nach Probiergrößen, die mehr Inhalt enthalten und somit auch für eine Reise übers Wochenende ausreichend sind, haben wir an unser Produktmanagement Kosmetik weitergeleitet. Unsere Änderungen und Neuheiten orientieren sich an den Wünschen unserer Kunden. Deshalb sind wir für Informationen unserer Verwenderinnen und Verwender immer dankbar, um gegebenenfalls für die Zukunft Anpassungen vorzunehmen.

January 2020

Super Produkt

Ich kannte so ein Gel zuvor nicht, muss aber sagen möchte es nicht mehr missen. Ich trage es auf die Wimpern auf, bevor ich sie mit einer Mascara (natürlich auch von Dr. Hauschka) tusche. Lasse es nur eine kurze zeit antrocknen. Super natürliche Wimpern erzielt man damit.

Was this review helpful?

1 Vote/s   0 Vote/s
April 2019

Tolles Produkt, leider nur transparent

Das Brow Gel bringt die Augenbrauen toll in Form. Man darf allerdings nicht zu viel verwenden, sonst bilden sich im Laufe des Tages unschöne helle Krümel. Schade, dass es bisher nur ein transparentes Gel gibt und kein farbiges in verschiedenen Brauntönen - das würde die Brauen noch besser zur Geltung bringen. Die Brow Palette finde ich eher umständlich in der Anwendung.

Was this review helpful?

0 Vote/s   0 Vote/s
Show more ratings
Dr. Hauschka Brow & Lash Gel - Please review the product and share your experience:
Please enter the string in the following text box.

The fields marked with * are required.

You will find further information about our data protection regulations here.