Defining Mascara

Lash for lash: Dr. Hauschka Defining Mascara.

The fine brush of this mascara enables you to coat every single eyelash – not only with naturally expressive colour pigments, but also with a valuable eyelash care product. Every Dr. Hauschka mascara is ophthalmologically tested and is suitable for sensitive eyes as well as for contact lens wearers.

Colours / Dr. Hauschka Defining Mascara

Available in three colours

Find out more
Dr. Hauschka Defining Mascara
Price €18.04

including VAT, plus any possible shipping costs

Delivery time appr. 1-3 working days

Content 6 ml
429000575

Color: 01 black

Quantity:
Retailer search

Description

Stunning: Mascara separates and defines each lash for a naturally expressive look.
The formulation combines mineral pigments with nourishing ingredients such as eyebright and beeswax to soothe and protect delicate lashes.

Ingredients Dr. Hauschka Defining Mascara

Water (Aqua), Alcohol, Sorbitol, Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Cetearyl Alcohol, Camellia Sinensis Leaf Extract, Melia Azadirachta Leaf Extract, Euphrasia Officinalis Extract, Hectorite, Hydrogenated Jojoba Oil, Beeswax (Cera Alba), Rosa Damascena Flower Wax, Fragrance (Parfum)*, Citronellol*, Geraniol*, Linalool*, Xanthan Gum, Lysolecithin, Potassium Hydroxide, Silica, Iron Oxides (CI 77499), Titanium Dioxide (CI 77891), Ultramarines (CI 77007).

*from natural essential oils

Quality

  • Truly 100% natural cosmetics and/or organic cosmetics, certified to NATRUE standard
  • Free from synthetic fragrances and preservatives
  • Free from mineral oils, silicone and PEG
  • Dermatologically tested for sensitive skin
  • Cosmetic without animal testing
  • Wherever possible, all raw materials come from controlled organic or biodynamic cultivation and are recovered under fair conditions

 

Usage Dr. Hauschka Defining Mascara

Apply evenly to the lashes from root to tip.
Dr. Hauschka Product Consultancy

For questions regarding Dr. Hauschka Skin Care products and their usage
Phone +49 7164 930-55006
Monday to Friday from 8 a.m. to 5 p.m.

This goes well with it
4 Ratings & experiences
30 May 2020

krebserregendes Titandioxid

Was macht Titandioxid im mascara, was man im sensiblen Augenbereich anwendet? Dafür fehlt mir das Verständnis.

Dr. Hauschka Team 2 Jun 2020

Bei dem in Dr. Hauschka Präparaten verwendeten Titandioxid handelt es sich um ein mineralisches Pigment, das in der Natur Bestandteil der Erdkruste ist. Als Teil einer kosmetischen Formulierung, in der eine kleine Menge Titandioxid in verschiedene pflegende Öle und wertvolle Pflanzenauszüge eingebettet ist, ist dessen Anwendung vollkommen sicher. Grundsätzlich werden alle Dr. Hauschka Kosmetika gemäß den strengen Vorgaben der EU Kosmetikverordnung hergestellt.

8 Jan 2020

Hervorragend!

Ich verwende diese Mascara für die oberen und unteren Wimpern, ich habe noch keine Mascara gefunden die, die Wimpern wirklich einzeln voneinander abtrennt, außer diese hier. Ich bin sehr begeistert, nach dem auftragen warte ich zirka 1 Minute und tusche (wem es gefällt) die oberen Wimpern einfach nochmal. Was ich ganz besonders schön finde, dass man diese Mascara überhaupt nicht merkt.
Das abtrocknen dauert zwar etwas länger, aber das finde ich persönlich nicht schlimm. Über den ganzen Tag hält diese ohne zu verschmieren, natürlich dank der tolle Tagescreme Melisse. 100%ige Kaufempfehlung !! Vielen Dank!

22 Aug 2019

Wie gewohnt, gute Qualität

Ich benutze den Mascara schon über ein Jahr und bin sehr zufrieden. Früher hatte ich einen wasserfesten Mascara, da verschmierte fast nichts, dafür ist es keine Naturkosmetik und da ich darauf großen Wert lege bin ich umgestiegen auf diesen Mascara, ich verwende vorher etwas Puder und warte ab das er gut trocknet und dann hebt er wunderbar ! Ich kann ihn nur weiterempfehlen.

15 Apr 2019

Mascara-Qualität

Ich habe leider keine gute Erfahrung gemacht. Der Maskaraauftrag trocknet nicht ordentlich ab, sodass die Farbe auch nach Stunden schnell verwischt. Das Produkt kann ich leider nicht empfehlen.

Dr. Hauschka Team 15 Apr 2019

Bei der Herstellung von Naturkosmetika werden z.B. keine synthetische Lösungsmittel eingesetzt. Dadurch verlängert sich die Antrockenzeit im Vergleich zu konventionellen Mascaras. Daher das Bürstchen vor dem Auftragen bitte gut abstreifen und nur wenig Produkt auftragen. Wimpern und Augenränder können vor dem Auftrag zudem leicht mit Puder bestäubt werden.

Show more ratings
Share your product review or your experiences with us.
Dr. Hauschka team will check your comment before it is published.

The fields marked with * are required.

You will find further information about our data protection regulations here.

This website uses services provided by Facebook® to optimize ads. You can disagree the use here. Learn more