Compact Powder

The all-rounder: Dr. Hauschka Compact Powder.

Stay flexible with our Compact Powder – which can be applied directly to the skin or on top of make-up. It’s also perfect for quick touch-ups on the go. Apply the Compact Powder with our Powder Brush or the included powder puff to balance out minor skin imperfections, reduce oily shine and care for your skin.

Shades / Dr. Hauschka Compact Powder

3 natural skin tones

Find out more
Dr. Hauschka Compact Powder
Price €22.42

including VAT, plus any possible shipping costs

Delivery time appr. 1-3 working days

Content 8 g
429000563

Color: 01 macadamia

Quantity:
Retailer search

Description

A soft touch: Compact Powder reduces shine and offers an even, flawless complexion.
The formulation combines mineral pigments with nourishing ingredients such as anthyllis and silk powder to leave the skin feeling velvety soft and silky smooth.

Ingredients Dr. Hauschka Compact Powder

Talc, Mica, Silk (Serica) Powder, Diatomaceous Earth (Solum Diatomeae), Magnesium Stearate, Caprylic/Capric Triglyceride, Anthyllis Vulneraria Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Bark/Leaf Extract, Silica, Camellia Sinensis Leaf Extract, Fragrance (Parfum)*, Limonene*, Citronellol*, Linalool*, Geraniol*, Benzyl Benzoate*, Benzyl Salicylate*, Farnesol*, Citral*, Coumarin*, Eugenol*, Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Titanium Dioxide (CI 77891).

*from natural essential oils

Quality

  • Truly 100% natural cosmetics and/or organic cosmetics, certified to NATRUE standard
  • Free from synthetic fragrances and preservatives
  • Free from mineral oils, silicone and PEG
  • Dermatologically tested for sensitive skin
  • Cosmetic without animal testing
  • Wherever possible, all raw materials come from controlled organic or biodynamic cultivation and are recovered under fair conditions

 

Usage Dr. Hauschka Compact Powder

Lightly press into the skin using the powder pad. Ideal for refreshing make-up while out and about.
Dr. Hauschka Product Consultancy

For questions regarding Dr. Hauschka Skin Care products and their usage
Phone +49 7164 930-55006
Monday to Friday from 8 a.m. to 5 p.m.

4 Ratings & experiences
30 May 2020

krebserregendes Titandioxid

Ich vertraue dem Namen einer Firma allein nicht mehr, ich habe beim Kauf des Puders nicht gemnau hingesehen, weil viele Produkte wirklich in Ordnung sind. Aber Puder mit Titandioxid, das als krebserregend ein gestuft wird? Damit verdirbt man sich nur den guten Namen Hauschka. Diesen Puder kaufe ich jedenfalls nie mehr. Obwohl er äußerlich gesehen auf der haut ein gutes Bild abgibt.
Mit freundl. Grüßen, Gudrun Jokiel

Dr. Hauschka Team 2 Jun 2020

Bei dem in Dr. Hauschka Präparaten verwendeten Titandioxid handelt es sich um ein mineralisches Pigment, das in der Natur Bestandteil der Erdkruste ist. Als Teil einer kosmetischen Formulierung, in der eine kleine Menge Titandioxid in verschiedene pflegende Öle und wertvolle Pflanzenauszüge eingebettet ist, ist dessen Anwendung vollkommen sicher. Grundsätzlich werden alle Dr. Hauschka Kosmetika gemäß den strengen Vorgaben der EU Kosmetikverordnung hergestellt.

29 Mar 2020

Sehr zufrieden

Ich bin mit dem Compact Puder sehr zufrieden und benutze es schon seit einigen Jahren. Ich habe eine sehr empfindliche Haut und vertrage es gut. Vielen Dank für das Produkt!

11 Feb 2020

Sehr gut aber...

Das Angebot an dekorativer Kosmetik von Dr. Hauschka ist soooo toll und umfangreich. Aber: Warum gibt es das Compact Powder nicht ohne Glanzpartikel? Ich möchte es rein als mattierendes Make-up über meiner Tagescreme nützen aber durch die Glanzpartikel ist das fast unmöglich. Schade!

Dr. Hauschka Team 19 Feb 2020

Vielen Dank für Ihr Feedback. Der Puder hat einen mattierenden Effekt. Der leichte Glimmer trägt dazu bei, dass die Haut ebenmäßig und samtig aussieht und ein seidiges Hautgefühl entsteht.

27 Sep 2019

Nachfüllung

Ich würde mir für dieses Puder, das ich sehr gerne benütze,aus Nachhaltigkeitsgründen eine Nachfüllung wünschen. Schade, dass ich die noch vollkommen intakte Puderdose jetzt wegschmeißen muss, da der Puder jetzt aufgebraucht istm

Dr. Hauschka Team 11 Oct 2019

Die WALA Heilmittel GmbH stellt bereits seit 1967 hochwertige Natur- und Biokosmetik her. Hierbei steht für uns auch immer schon die Umwelt im Mittelpunkt: Nachhaltige Bio- und Demeterlandwirtschaft, Ressourcenschonung und jährliche Umweltaudits sind nur einige Beispiele.

Wir beschäftigen uns aktuell mit nachhaltigen Verpackungslösungen, auch für unsere Make-up Produkte. Daher bedanken wir uns für Ihre Bewertung, denn sie bestärkt uns in unserem Tun.

Show more ratings
Share your product review or your experiences with us.
Dr. Hauschka team will check your comment before it is published.

The fields marked with * are required.

You will find further information about our data protection regulations here.